Blog Hop ! Giveaway by Yasmin Aris.

Blog Hop ! Giveaway by Yasmin Aris.

Assalamualaikum, hai ! Syukur masih bernyawa :)

Okay hari nih nak join Giveaway niii~






Apa yang memberi inspirasi dalam hidup seorang Nona?


1. Pengalaman dan ilmu.

Bila sesuatu kejayaan atau kegagalan berlaku dalam kehidupan nih, aku selalu perhatikan semula baik buruk yang ada di sebalik kejadian. Aku merasakan semuanya adalah milik DIA yang memberi aku semangat untuk teruskan kehidupan.

Aku tengok orang lain lebihh berjaya, dan aku ada kurang daripadanya, aku akan cuba mendekatinya untuk mengetahui bagaimana beliau memulakan langkah untuk capai sesuatu kejayaan.

Sebagai contoh yang lain, aku jadi dropship, aku suka tengok orang orang yang buat bisnes, apa cara, dan strategi mereka untuk mendapatkan kepercayaan customer, maka aku akan terasa nak buat jugak cuma ada sedikit kelainan diselitkan. Dan, aku berjaya.... ada customer melekat nak beli barang..hehe~Tak rugi tuntut ilmu, kelak membawa kepandaian kepada diri sendiri..hehe



2. Media Sosial

Sekarang dah banyak instagram, atau media sosial lain yang wujud khas untuk berikan kata-kata motivasi dan semangat kehidupan. Aku selalu baca, dan adakalanya screenshot untuk dijadikan status atau peringatan buat diri sendiri. Diri nih memang harus selalu diingatkan, kann?

Aku suka jugak baca status orang, caption yang best-best untuk mengembalikan mood, dan menaikkan semangat....

Image result for motivasi


3. Melihat kehidupan yang lain.

Adakalanya, kita melihat kehidupan orang lain yang lebih susah dan berat dugaanNYA, tapi mereka lebih tabah daripada diri kita sekarang. Dari situ, aku rasa seperti ditampar, dan sedar yang aku masih ada kehidupan, cuma aku perlu bertahan. Jangan akhiri kehidupan dengan sia-sia. Kehidupan oang lain takkan sama dengan kita kerana ujian juga berlainan :)



4. Bercakap kepada diri sendiri, mengadu kepada DIA.

Aku sometimes ada rasa DOWN, aku akan cakap camni ' Bertahan, kau dah cuba yang terbaik', atau ''Kalau orang tu boleh, kenapa aku tak boleh? Belum try, belum tahu' atau 'Semua terjadi adalah takdirNYA, kau cuma kena berusaha untuk kehidupan yang diberi' ayau 'hidup ini indah, semua harus mencorakkannnya sendiri atau 'kau kuat Nona, masa depan milik kau' .. Fuh, time tu terasa berinspirasi betul lahh ~ and at the same time, kau mengadu segalaNYA pada Dia, sebab DIA Maha Mendengar. Terus percaya, terus berusaha ! Ewahhhh~

Image result for motivasi

Ok lah, itu sahaja .. semoga ada rezeki untuk contest kali nih..hehe


Post a Comment

4 Comments

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging .