Cantiknya ! Mengidam Nak Bercuti Kat Bali, Indonesia

Cantiknya ! Mengidam Nak Bercuti Kat Bali, Indonesia

Mengidam nak pergi bercuti di Bali, Indonesia || Hello! Syukur masih bernyawa sehingga hari ini. Busy? Yes. Masih. Blog pun tak berupdate kebelakangan ni... Disebabkan tuan blog busy dan terganggu kesihatannya. Time-time camni, datanglah mood nak bercuti tuh. Kan... Mengidam niii oi..

I think..I need to go vacation la..Sambil hilangkan stress..dapat kumpul pengalaman baru... Belajar banyak benda... Kan. Hmm..nak ke mana eh?? Kalau ke Bali pun okay kan? Salah satu wishlist tuh. Kemain cantik cantik tempat nii..Semalam ter survey..terpukau sis! Tengoklah semua gambar gambar tempat di Bali nih!


Dream Beach



Syok sungguh tengok pasirnya yang putih tuu... Mesti sedap je kaki kalau pijak ... Letaknya di Nusa Lembongan. Lagi-lagi dating berdua dengan cinta hati.. mesti sweet... Lari kejar kejar gihtu.. Haha.. Tak pun..bawak family datang berkelah menghadap pantai .. Confirm tenang je...

Mengikut info dari Mr Google, Dream Beach berada pada altitud 1,240m dari aras laut. Fuhh..dapat aku bayangkan kesejukan yang terasa. Suhunya pula boleh mencapai sampai 18 darjah celcius pada waktu malam dan pada waktu siang pula dalam sekitar 24 darjah celcius .. Wow..aku suka sejuk sejuk ni. Muahahaa..

Selain daripada Dream Beach, aku jugak teringin nak singgah ke Tasek Beratan. Macam-macam aktiviti boleh dilakukan seperti ski air, berkayak dan parasailing. Ha.. Si penggemar aktiviti lasak mesti teruja nak datang ke sini tau! Sesekali mencabar diri..lari dari kesibukan bandar. Nak lagi best..lawan berkayak! Sumpah seram..sebab aku sejenis orang yang takutkan air...tapi..pernah je merasa  berkayak .. Dua tahun lepas...hoho..

TAPI dalam masa teruja nak bercuti tu, kena tengok jugak bajet dan lain-lain. Mana berbaloi dan tidak.

Tak boleh sabar lagi, aku start conversation dengan salah seorang member aku yang tahu hal-hal travel ni. Memang Bali, Indonesia tu cantik weh! Dia cakap, sekarang tak perlu risau pasal harga flight, kita boleh dapatkan harga serendah yang mungkin bila nak terbang travel kemana-mana dalam dunia nih. Fuh. Ye ehh? Lagi teruja aku dengar! So, here aku simpan untuk rujukan akan datang.

First, aku kena dapatkan cheap Cathay Pacific flight tickets. Caranya macam mana? Ha, mudah sangat dengan apps Traveloka lah. Apa lagi! Ok, install dulu. Baru ke next step. Dengan Traveloka, kitya boleh buat online booking tau, Let say nak cari flights to Bali promo, kita bukak je website Traveloka atau apps nya dan search 'Cathay Pacific'.

Kemudian :-

1. Isikan details destinasi mana yang ingin dituju, cari tarikh yang ingin dipilih, tetapi disarankan bukan pada musim cuti sekolah atau perayaan.


2. Klik pada 'search flights'. Kita akan nampak senarai flights yang ada pada tarikh yang dipilih.


3. Settle isi segala maklumat penumpang, bolehlah buat payment. Ada banyak cara nak buat pembayaran tapi macam biasa, lebih mudah bayara secara online atau kad kredit.
4. e-ticket akan dihantar ke akaun Traveloka atau emel. TOLONG SIMPAN. Sebab, inilah buktinya masa nak check in di airport nanti.

Bab tolong simpan tiket elok-elok tu, memang member aku highlight berulang kali sebab member dia nii..seorang pelupa..Haha~

Cathay Pacific dah ada sejak tahun 1940 an lagi. So bayangkan dengan pengalaman yang dimiliki, Cathay Pacific sebenarnya menjadi salah satu kebanggaan untuk Hong Kong. Mereka bertapak di di Hong Kong International Airport, dan boleh terbang ke 190 destinasi! Woww!

Ini paling best. Apabila kita menempah 'First Class' seat, tempat duduk tu kita boleh request tukar kepada katil dan siap ada massage aka urut sekali. Hah, barulah lega sikit lenguh-lenguh badan. Wow ker wowww!

Habis tu, 'business class' macam mana? Ok, 'business class' pun boleh tukar kalau nak katil cuma bilangan dalam satu aircarft tu banyak sikit dari 'First class'. Kiranya perbezaan di antara 'first class' dengan 'Business class' seat ialah dari segi PRIVASI penumpang sahaja.

Untuk seat 'premium economy class' dan economy class'? Perbezaan seat berbeza 6 inch luas sahaja. Ok, dah clear pasal tu. Tinggal nak buat pilihan sebenar. Tepuk dada, tanya selera. Sama ada nak pilih yang selesa dengan harga kadar maksimum atau bajet yang rendah tapi tetap selesa.

Sebelum mengakhiri entri hari ni, aku nak share satuuu lagi tempat cantik dan tenang bernama Jatiluwih. Jati bermaksud asli dan Luwih itu maksudnya cantik. Sejuknya mata tengok ciptaanNYA. Hijau hijau sawah padi. Restoran kecil pun banyak di sekitar tu weh.
Seronoknya..Makan dengan tenang..hehe..Aku dah berangan jalan-jalan di tengah tengah sawah padi, sambil buat LIVE video di Instagram. HAHAHA!

Syoknya Holiday! 





So, apa lagi? Jomlah kita booking dan ambil cuti! Yahooooo!!!!!!

Post a Comment

5 Comments

  1. tengok gambar Jatiluwih tu memang mendamaikan je ... semoga impian nak gi sana tercapai

    ReplyDelete
  2. Aaamiinn, moga impian Nona tercapai....ko bebaik ngidam tu Non heheheh

    ReplyDelete
  3. bestnya...akak pun teringin nak ke bali ni

    ReplyDelete
  4. aku pun teringinn wehh nak gi bali... semoga ape yg kau idamkan tercapai ...hahhaha..

    ReplyDelete

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging .