Indahnya 'Secret Garden Wedding Showcase' Dais, Whitebox Bridal Realisasikan Majlis Perkahwinan Idaman

Indahnya 'Secret Garden Wedding Showcase' Dais, Whitebox Bridal Realisasikan Majlis Perkahwinan Idaman

Indahnya 'Secret Garden Wedding Showcase' Dais, Whitebox Bridal Realisasikan Majlis Perkahwinan Idaman   || Cantiknya! Mata bercahaya cahaya melihat keindahan tema perkahwinan di malam hari yang ditunjukkan dalam 'Secret Garden Wedding Showcase' last week. 

Nak macamni lah kahwin nanti! 

Ya.. itu ayat spontan bila nampak keseluruhan dekorasi pada malamtu. Majlis perkahwinan merupakan salah satu event penting dalam hidup pasangan yang berkahwin. 

Oleh itu, jadikan ia sebagai salah satu momen yang terpaling indah dan menarik! Pilih bridal yang berpengalaman dan dipercayai itu sangat perlu ya. 

So baru baru ni Nona ke event 'Secret Wedding Showcase' di Thistle Hotel, JB. Mereka bekerjasama dengan Whitebox Bridal buat pertama kali okay.. 

Majlis diadakan di kawasan tepi pool dalam perkarangan Thistle Hotel, Johor. Kiranya outdoor night wedding.. Teruja tengok tema perkahwinan yang diadakan kat situ!

Pada pandangan mata hadirin yang memerhati, sungguh indah dekorasi pintu gerbang, susun atur props, kombinasi warna, dan cahaya pada malamtu. Pengantin pula berjalan perlahan lahan menuju ke pelaminan sambil disambut dengan beberapa orang yang bermain bunga api di tepi mereka dan nyanyian merdu dari penyanyi Rafee pada malam tersebut. Tak pernah aku terbayang ada konsep camni. Teringin pulak pegang bunga api tu masa pengantin sedang berjalan menuju ke pelamin. Love gila!! Lagu pun lagu sweet dan romantik gituh!

Memang nice semua dalam majlis ni.. Kelihatan pintu gerbang, tempat nak bersalam tok kadi (nikah), pelamin, tempat duduk tetamu, meja makan pengantin, pool view dan hidangan yang disediakan semuanya cukup terbaik! Cukup indah!

Lagi best bila majlis dihadiri dengan rakan dan keluarga rapat. Cukup sempurna lah melihat orang yang kita sayang ada pada majlis tersebut. 

Jom kita survey pelaminnya yang simple tapi cantik! Minimalis, tak terlalu sarat dengan manik atau  bunga. Kerusinya pun simple box berkaca mengikut tema tu tapi still not bad. Sentuhan Faris dari Whitebox Bridal ni memang memuaskan. Bukan pada malamtu je tau, kalau dilihat kat IG Whitebox Bridal ni, banyak dekorasi dan design pelamin cantik belaka yang mereka hias untuk customer tersayang! 

Whitebox Bridal

Guna kamera mode biasa 

Whitebox Bridal

Guna Night Mode. 

Wedding night

When two hearts become one! 
May both of them are happy forever..

Sungguh indah pengantin duduk bahagia di atas pelamin. Cantik berseri-seri!

Tak puas mata memandang keindahan dekorasi pintu gerbang, dan pelamin yang digubah oleh Whitebox Bridal ni ui~ Mereka buat kerja dengan teliti dan teratur. 

Sedikit video pengantin ditemani bunga api yang dipegang oleh beberapa orang serta nyanyian merdu sweet yang dipersembahkan.. Pergh.. Perkahwinan idaman oi! 



Cuma haritu hujan turun sekejap sekejap. Tak dapatlah kami duduk tepi pool dengan tenang sambil menikmati suasana dan makanan, beralih arah kami ke tempat makan yang belah atas (Oasis Restaurant),

Salah satu perkara kalau buat outdoor wedding, kena ujikaji dan check cuaca macam mana pada bulan dan hari tersebut. Perisapkan diri dan mental untuk sebarang kemungkinan. Kan.. Kalau risau risau dengan cuaca hujan, buat je indoor wedding berkonsepkan tema camni pun okay je.

Meja Makan Beradab

Meja makan beradab aka meja makan pengantin. Romantik nampak.

Selain daripada tu, hidangan kat sini pun marvellous! Beberapa makanan berat dan pelbagai dessert menarik! 

Kambing

Kambing Panggang Sebulan

Nasi Briyani

Smoked Briyani Rice

Aku sebagai peminat telur rebus, nasi ni of course jadi pilihan.. Haha.. Nasi pun sedap lembut.. Boleh dimakan dengan kambing panggang sebulan atas tu atau lauk lain seperti Rendang Beef Brisket

Pool Cocktail

Ada kuih onde-onde cheese cake, kuih badak berendam, Gado-gado dan yang menarik tu, ada alat macam pipette atas makanan tuh! Haha, kemain! So jakun i tau... 

Secret Garden Wedding Showcase



Aidit Noh

EHHH! Sebelum pulang, kita bergambar dulu dengan retis si Aidit Noh ni..

SIAPAKAH WHITEBOX BRIDAL SEBENARNYA?

WHITEBOX BRIDAL is a professional service in decorating a wedding ceremony and event with affordable price.
Our services is dais decoration, photo booth, candy booth, wedding planner, event decoration and many more. We provides home dais and hall dais. We also provides wedding equipment such as guestbook, archway, walkway, welcome board and also decorative delivery. Besides, we make attractive design of wedding card with affordable price.
With us, you don’t have to spend a lot of money but still can achieve your wedding dreams. Contact us if you need more information about us and what we can do for you

Okaylah, orang Johor, bagi korang yang tercari cari kat mana bridal yang sesuai dan berbaloi untuk diupah pada hari perkahwinan korang yang indah tu, ataupun teringin buat wedding kat area Thistle Hotel, Johor, boleh ler hubungi seperti dalam info di bawah. 

 Siti Zahid: +60127880507
ATAU 
ATAU
 Whats App Whitebox Bridal


Nona pun tengah fikir nak konsep camana kalau kahwin nanti... Hehee.. Everyone ada impian, dan sesungguhnya walaupun Nona belum bertemu jodoh, berangan itu percuma kan! Cuma nak realisasikan impian majlis perkahwinan tu kena usaha lebih. Untuk adakan majlis besar dan grand, you need more efforts! Melainkan you ditaja oleh mana-mana pihak. Gituh! Overall, aku rasa tak sia sia datang haritu, puas hati dapat tengok sendiri sentuhan magis Whitebox Bridal kat sana. Unik, elegant dan romantik wedding night. I feel nak kahwin jugak! Tibberr! 

Thistle Hotel, Johor Bahru

Again, i tell you.... Indahnya 'Secret Garden Wedding Showcase' Dais, Whitebox Bridal Realisasikan Majlis Perkahwinan Idaman! Pssst, wedding theme korang  apa? Share sikit! Mana tahu i got an idea from you guys.... 🤗 





Notakaki: Kahwin itu sunnah Nabi








Post a Comment

4 Comments

  1. Klu ada bajet lebih apa salahnya. Tapi lebih baik simpan duit utk lepas kawen. Tapi bestnya klu dpt attend wedding dekat tempat2 ekslusif mcm ni. makan pun selesa.

    Kalau ke wedding di JB, saya suka ambik telur pindang ;p kat tempat lain tak de.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya betul tuh 😍 Depends orang.. ada yg suka jadikan majlis kahwin ni sebagai sekali seumur hidup.. so perlukan sesuatu yang gah gitu . hehee..

      Kan.. ado telur pindang 💓

      Delete
  2. Bestnya kalau dapat buat wedding ala garden macam ni. nice sangat. Wahh nona dapat bergambar dengan artis.

    ReplyDelete

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging .