Salam Aidilfitri 2019 ! :: Jangan Dilupa Ini Semua!

Salam Aidilfitri 2019 | |  Ramadan dah berlalu. Semoga berjumpa lagi.. Amin. Banyak dah doa sepanjang Ramadan. Makbul or belum. . Tetap terus berdoa.

So di kesempatan ni, Nona nak jugak berpantun. Ewahh!!

Bila kata menyakiti jiwa, 
Bila sikap membekas lara, 
Ampun dan maaf kupinta,
Selamat Hari Raya Semua! 


Aku mintak maaff bebanyak kalau ada yang terasa dengan mulut laser aku ni..
Bagitau je okay. 

Jangan lupa perkara ni semasa berhari raya :-

1. Hari raya ialah hari kunjung mengunjungi. Jangan diharap makanan banyak dari tuan rumah... Lagi lagi kalau datang time lunch. In case takde orang nak jamu pape makanan.. Sila cari KFC atau kedai mamak. Haha 

2. Solat jangan dilupa. Kalau boleh jamak.Ye jamak aje. . Dalam bergembira dan kepenatan. Solat masih perlu diutamakan.. Baru kebaikan dari Ramadan tu berterusan sampai raya dan bila bila.. InshaAllah Amin. 

3. Lakukan sunat sunat hari raya.. Apakah¿ Sila google. Keh3.

4. Jangan dok ralit borak, Atau main handphone...pastu anak anak terbiar..terpecahkan barang. Tergaduh dengan anak tuan rumah.. Hihi

5. Minum air suam jangan lupa..  Kurangkan minuman manis...sebab kuih pun mesti banyak manisss manisss semuaanya...

6. Hati-hati hadap kesibukan jalan raya..SABAR gituu...

7. Enjoy dan teruskan bersyukur! 

Sekian.


Salam sayang dan salam Aidilfitri,
Nona 


3 comments:

Thanks For Coming !
Please Leave Your Comment and Support Me Yeah!
Take Care Everyone ⭐