Buah Kegemaran seorang Nona

3 Khasiat Buah Manggis Yang Aku Suka  || Syukur..Inilah musimnya ! Musim haji! EHH.. Tiber. . Ok. Sekarang musim durian... kemana-mana up pasal doyan...TAPI, kalau aku..memang buah ni aku tunggu... buah MANGGIS my favourite !

Isinya putih, kulitnya keras, rasanya masam manis, bentuknya cantik! Alahaaii, jatuh cinta sangat dengan buah kegemaran aku ni... Memang terliur habislahh!

Yup, selain daripada tembikai merah, manggis jugak is one of my favourite tau! Bukan je sedap, tapi khasiatnya yang aku suka tu!


1. Mengandungi Vitamin C dan E yang bagus untuk kulit. Nak jaga kulit, kan? Eloklah makan buah manggis... Harap-harap flawless luar dalam... 

2. Dapat mencegah serta mengubati penakit jantung. Ini salah satu yang aku risau apabila berat badan naik, sakit jantung! Buah manggis dapat memulihkan kembali pembuluh darah yang sudah tidak kenyal.

3. Buah manggis dapat membakar lemak kerana ianya mengandungi Xanthone yang juga dapat meningkatkan metabolisme badan. Nahh... boleh kurusss! Suka sangat!

Tapi... aku pergi Kipmart hari tu, 1KG je dah RM10. Semalam pergi pasar malam, ada kurang jugak..1KG, RM7 . Teringinnya nak pergi kebun manggis... Makan puas-puas~ Ya rabbi! Syoknya!







:: SIAPA SUKA MANGGIS JUGAKK? ::





7 ulasan:

  1. dah musim manggis sekarang ni..:)

    BalasPadam
  2. Kalau durian raja buah,
    manggis pula ratu buah.

    BalasPadam
  3. Kat rumah ni ada manggis gak, kang nak makan mesti Sis teringat ko Non hehehehhe

    BalasPadam
  4. tak berapa minat manggis...kalau ada, makan gitu2 je la...

    BalasPadam
  5. Sha suka semua jenis buah.. hehehe.. kalau dapat makan buah bila musimnya memang best.. Kalau ada kebun buah lagi ohsem rasanya..

    BalasPadam
  6. Rabia suka makan pisang,Tembikai,anggur paling suka skali mkn.

    BalasPadam

Thanks For Coming !
Please Left a Comment and Support.
Be careful and Pray the Best.