Lirik Lagu 'Ayam' Nyanyian Jalil Hamid

Lirik Lagu 'Ayam' Nyanyian Jalil Hamid

Lirik Lagu 'Ayam' Nyanyian Jalil Hamid || Terdengar Liza Hanim nyanyi lagu ni kat Gegar Vaganza. Suka pulak sebab dah lama tak dengar. Nice jugak versi Liza Hanim bila nyanyikan lagu Ayam ni. Atau sebab memang suara dia sedap agaknya. Ya, sememangnya lagu nyanyian Jalil Hamid ni lucu Didengar Dari segi susunan, rentak muziknya Dan liriknya pula menghiburkan✅ Jomlah nyanyikan sesama... Ada rasa kelakar, kan! 😃

Tajuk Lagu: Ayam

Penyanyi: Jalil Hamid

Ayam..
Bermacam ayam
Ada ayam kampung, ayam hutan, ayam siam
ayam turki, ayam belanda
macam-macam perihal ayam
Hangat-hangat tahi ayam,
Sabung ayam nasi ayam telor ayam

Ayam Hutan, boleh terbang
Ayam kampung dalamlah reban
Ayam bandar di dalam pasar
kadang-kadang ada harga naik harga turun harga

Ibu..
Si ibu ayam
Telor sebijik
Riuh sekampung
hooo...oh ibu ayam
telor dieram anak sereban
Kata bidalan berkaki ayam
Kalau makan ajak-ajak ayam
Kalau nak tidur tidur-tidur ayam
Kalau tak nampak itu rabun ayam

Makan leher ayam nanti bersanding kepala teleng yam..
Makan tonking ayam nanti mulut tak reti diam
Makan kaki ayam kais pagi makan malam
Makan cakar ayam sakit gigi siang malam

Ibu..
Si ibu ayam
Telor sebijik
Riuh sekampung
hooo...oh ibu ayam
Telur dieram anak sereban
Kata bidalan berkaki ayam
Kalau makan ajak-ajak ayam
Kalau nak tidur tidur-tidur ayam
Kalau tak nampak itu rabun ayam

Makan leher ayam nanti bersanding kepala teleng yam..
Makan tonking ayam nanti mulut tak reti diam
Makan kepak ayam peha ayam dada ayam
Satu tak boleh makan jangan makan bulu ayam
Makan leher ayam nanti bersanding kepala teleng yam..
Makan tonking ayam nanti mulut tak reti diam
Makan kepak ayam peha ayam dada ayam

Satu tak boleh makan jangan makan bulu ayam! 

Lirik Lagu Ayam

Suka tengok lukisan ni Dari blogger Conteng Apa Saja ♥️






Post a Comment

6 Comments

  1. Nampaknya Nona tak boleh makan leher ayam dan tongkeng ayamlah
    Tapi makan kaki ayam bagus banyak kalogen.

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. Layannn sebab tgk Gegar Vaganza baru ni 😂

      Delete
  3. Saya tak tahu lagu nya, tapi kalo baca lirik sepertinya lucu 👍😄. Nanti nak cari di YouTube.

    ReplyDelete
  4. lagu2 jalil hamid ni best...lagu Raya tu pun best juga. catchy dan kelakar

    ReplyDelete

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging .