Set Daging Salai Lemak Cili Api di Qayla's Bakery Cafe

Set Daging Salai Lemak Cili Api di Qayla's Bakery Cafe

Set Daging Salai Lemak Cili Api di Qayla's Bakery Cafe || Teringin makan pedas pedas di saat cuaca sejuk dan hujan. Makanya ke kedai baru ni untuk menikmati makanan daging salai. Ternampak kat Facebook, ada dalam area UTC, Pasir Gudang. Haaa.. Apa lagi, terjah untuk tahu macam mana rasanya ek. Kalau sedap, boleh repeat or try menu lain pulak akan datang. Menu yang buat aku tertarik kt situ ialah set Daging Salai Lemak Cili Api. 

Masa datang tu, suasana dalam kedai lenggang je.. So ada la kerusi dan meja kosong untuk diduduk. Pelbagai croissant dan roti dijual. Coffee pun ada kalau dah namanya cafe ni. Huhu.. Cuma tak rasa lagi benda lain melainkan set Daging Salai ni je. Cukuplahh untuk perut sendiri je..

Daging Salai

Meriah dengan hirisan tomato, timun, sambal belacan, keropok dan nasi putih. Daging salai di dal. mangkuk dilengkap dengan hirisan tomato jugak. Yang kenal aku mesti tahu aku tak makan tomato weh.. Tapi kalau sos tomato aku makan.. Haha.. Pelik pelik

Total menu di atas ialah RM15.80 termasuk dengan service charge ✅ 

Daging Salai

Daging Salai

Zoom in daging salai

Dagingnya lembut cuma kepedasannya tak seperti yang kuinginkan. Haha.. Kena lagi podeh Bak kata orang Nogori 😂 Berasa ler kuahnya cuma pedas manja jer 😄 Gaulkan semua dalam pinggan, Ngap! Licin! Maybe sebab memang dah lapar jugak! Haha.. Syukur Masih dapat makan! Jom tengok apa lagi yang ada Dan menarik untuk dicuba.


Qayla's Bakery Cafe

Macam macam ada, maybe can try next time lah ek 😍 Teringin croissant, nampak sedap! Lokasi di UTC Pasir Gudang Dan kedudukannya seperti di bawah ni ye. Berdekatan parkir motor tuh je.. Senang sangat nak carinya.

UTC Pasir Gudang

Settle makan, Kalau nak jalan jalan dalam tu shopping kat Hero Market ke..berurusan dengan jabatan dalam UTC ker, boleh sangat! Ehh..segala DIY, kedai RM2, Dan macam macam lagi ada kat dalamni okay! 😄 Strategik la kiranya ye.






Post a Comment

8 Comments

  1. Nampak berminyak masakannya, Nona nak repeat ke tak ni?

    ReplyDelete
  2. Hehe pelik masak lemak letak hirisan tomato.
    Sama suka pedas betul.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yaaa. Lain macam..hahaa..saja kot tambah tambah..

      Delete
  3. Kenapa aku tengok macam bukan masak lemak ajaa ekkkk macam singgang ..

    ReplyDelete
  4. tak macam masak lemak. hihi. pelik juga tu ada tomato. lamanya tak pi Pasir Gudang. dulu suka makan sup kat atas terminal pasir gudang tu. dah 20 tahun berlalu.

    ReplyDelete
  5. Saya lapar baca ini dini hari buta 🤣🤣. Haduuuh dagingnya terlihat lembut . Saya bayangkan kuahnya gurih. Tapi sayapun penyuka pedas kak. JD kalo cuma pedas manja, rasanya memang kayak kurang yaa 😁

    ReplyDelete

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging .