Citarasa Warisan Johor Buffet Dinner Preview at Causeway Cafe, St. Giles Southkey, Johor Bahru

Citarasa Warisan Johor Buffet Dinner Preview at Causeway Cafe, St. Giles Southkey, Johor Bahru

Citarasa Warisan Johor Buffet Dinner Preview at Causeway Cafe, St. Giles Southkey, Johor Bahru || Ehhh, dah nak Ramadan ye. Tak sabar! Ini my very first Ramadan preview untuk tahun 2023. Kat hotel yang first time jugak buat Ramadan Buffet Dinner ✅ St Giles Southkey nama tempatnya.

Awal awal aku nak inform, menu berat tidak terlalu banyak pilihan bagi aku tapi cukup mengenyangkan. Yela, seharian berpuasa, menu kat sini mencukupi lah. Bukan nak melantak teruk pun. Haha.. 

Apa yang pasti, terdapat lebih daripada 50 menu termasuk dessert dan kuih muih time berbuka nanti 😃 Ehh, kuih raya pun dah standby sekali!

Roasted Lamb

Roasted Lamb ✅ 

Rendang Daging

Rendang Daging

Sedapnya, lembutnya rendang daging nih! Betul, aku punya plus 1 pun puji kesedapannya tau bermakna betul betul sedaplah! Boleh diterima tekak. Gituh!

Kari Kepala Ikan

Kari Kepala Ikan.

Kuahnya pekat Dan Berasa. Pencinta Kari pasti menyukainya!

Telur goreng

Egg Foo Yong

My favourite! Ini aku siap tambah Dua kali sebab sedap!! Banyak banyak makanan, telur jugak favorite aku ek! Hahaa! 

Bubur Lambuk

Bubur Lambuk mesti ada bila berbuka puasa time bulan Ramadan nanti. Ini pun sedap!

Sushi

Kerabu

Nasi ada tak? Of course ada! Nasi Dan Mihun disediakan sekali untuk makan bersama sama lauk pauk lain seperti Ayam Masak Merah, Ikan Tenggiri Asam Pedas, Beef Kung Pao, Kerabu Daging Salai Bakar dan lain lain 💕 Sup kambing pun tidak dilupakan. 

Aku jugak tertarik dengan menu bakar bakar kat sana. Ada ikan keli, pari Dan sotong bakar. Oh ya, Ayam Percik, durian goreng Dan kebab also ada wehh! Nyum!!

Gado gado Dan segala Jenis sambal pun turut terhidang. Ini Kalau orang yang suka lauk kampung pasti berselera. Aku memang tak tahan tengok sambal belacan, cedok cedok makan dengan lauk lain. Ada ummmpphhh gitu!

 Next, kalau rasa nak makan healthy food, ada bar salad yang menyediakan aneka salad with condiments, lepastu terdapat jugak seafood on ice seperti udang harimau, buah buahan, dim sum Dan sushi! Kemain berbuka puasa ada Japanese food gitu. Haa, ni ikut perut memasing..ada je time berbuka aku tengok orang mencari sushi. Ngidam la kot ek 😬

 Kuih koci

Pelbagai manisan seperti Dodol, kuih muih, kek Dan puding. ABC pun ada oi! Terliur Kalau tengok desserts kat sini. Meriah beb! GERAM!! Haha..I tengah cut sikit sikit Manis food 😂

Suasana haritu tak sunyi sebab ada persembahan angklung. Ini pun akan ada pada Bulan Ramadan nanti tapi bukanlah setiap hari. 

Angklung

Bale Angklung Bandung namanya.

Ok, apa Nona makan?? 

St. Giles Southkey

Chak, without nasi konon! Hahahaa.. Eh Nona, air mana air?? Psst! Haruslah ada... Sedap sedap air kat sini. Ada sirap bandung, jus epal Dan macam macam. Ko nak mengopi pun boleh sis! Hehehe


Buffet Ramadan

Thanks my plus 1 teman kita.. Gabra Memula tersalah pintu Dan tersalah pusing area Mid Valley cari parking 😆 Korang Kalau datang sini, waze je gi Mid Valley tapi masuk Dari pintu parking belakang tu.. Then cari tulisan St Giles ye. Kalau nak masuk Dari mall, cari kat mana level ada panggung wayang, Haa.. turun bebetul area bawah tu okayh.. 


Citarasa Warisan Johor Buffet Dinner Preview at Causeway Cafe (Level 6) at St. Giles Southkey Johor Bahru

💛 CITARASA WARISAN JOHOR BUFFET DINNER:
DATE: 23 March to 21 April 2023
TIME: 6:30 PM – 10:30 PM
Adult : RM188 Nett
Child : RM94 Nett

💛 PROMOTIONS:
Book by 13th March 2023 to enjoy 20 % off
Book After 14th march 2023 will give: 

👉15% Off on total bills for min 10 people in one transaction

 OR

👉10% Off for Maybank Debit & Credit Card Transaction

💛RSVP / INQUIRIES:
📞: 012 309 9762
📥: fnb.skjb@stgiles-hotels.com







Post a Comment

3 Comments

  1. Aisssh banyaaak variannya Yaa, dan kliatan sedap. Menu yg kak Sani ambil , itu ada jamur Yaa? Saya paling suka masakan yang pakai jejamuran 😄👍.

    Pengen sangat ke JB .. saya lagi plan, kalo trip Juni ke KL dan Penang, ditambahkan JB, enaknya gimana rute nanti 😄. Kuliner di sana pun yg saya tahu juga sedap2

    ReplyDelete

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging .