10 Kelebihan Sunscreen Terbaik 2023- Sunscreen Aloe Vera Dari Hansaegee Nature

10 Kelebihan Sunscreen Terbaik 2023- Sunscreen Aloe Vera Dari Hansaegee Nature

10 Kelebihan Sunscreen Terbaik 2023- Sunscreen Aloe Vera Dari Hansaegee Nature || Sunscreen penting untuk kulit. Lebih-lebih lagi cuaca tak menentu, berhabuk dan pelbagai kotoran di sekeliling kita. Ada masanya, dalam rumah pun Nona sapukan sunscreen kat muka. Oleh sebab tu, Nona buat pilihan untuk menggunakan Hansaegee Nature Aloe Vera Sunscreen sebagai skincare rutin harian. Kenapa dan apa kelebihannya ye?

1. Sunscreen SPF 50

2. Sunscreen yang Tidak Berminyak

3. Sunscreen Tidak White Cast

4. Moisture and Smooth

5. Sunscreen yang Tidak Waterproof

6. Sunscreen untuk Semua Jenis Kulit

7. Tekstur yang Ringan

8. Sunscreen Cepat Meresap

9. No Harmful Ingredients

10. Hybrid Sunscreen


Sunscreen SPF 50

Hansaegee Nature

Pentingnya sunscreen untuk melindungi kulit daripada sinaran cahaya matahari yang boleh merosakkan kulit muka. So dengan adanya sunscreen Aloe Vera yang mengandungi perlindungan SPF50 PA++, barulah kulit terlindung. Gituh!

 ✅ Sunscreen yang Tidak Berminyak

Sunscreen Hansaegee Nature

Tidak berminyak dan tidak juga melekit. Ya, Sunscreen ni sunscreen sesuai jugak untuk mereka yang mempunyai kulit berminyak. Best ler bila sapu pada muka. Terasa lebih selesa tanpa muka rasa berminyak. Kan..

Jangan risau tentang kulit berminyak. Nona suggest sangat gunakan sunscreen ni, sunscreen special untuk kulit berminyak yer!

Sunscreen Tidak White Cast

Hansaegee Nature

Selain itu, tiada tompokan putih yang aneh (Tidak white cast) dan muka pun kelihatan natural je. Takdalah nampak over sangat kecerahan muka tu 😅 Sebelum pergi kerja atau keluar kemana mana, Nona mesti bawak Dan pakai sunscreen yang bagus ni! Selain tu, Kalau kat rumah pun Nona guna jugak yer. Terbaiklah sebab ini adalah sunscreen yang tidak meninggalkan white cast langsung.

Moisture & Smooth

Lepastu, Nona suka sebab ianya dapat melembabkan dan melembutkan wajah. Pegang dan cubit cubit muka pun rasa lembut je..

Skincare

Sunscreen yang Tidak Waterproof

Habis jer aktiviti, nak basuh pun senang dan pantas. Contohnya, time lepas selepas selesai solat, atau melakukan aktiviti yang mengeluarkan peluh, sunscreen ni boleh dibasuh dengan air. Fuh, mudah betul dan tak perlu guna makeup remover langsung. Nice, kan.. Lagi-lagi kalau rasa malasnya diri ini nak sapu make up remover or buat double cleansing. Untuk Nona yang kena cepat cuci muka or bersiap sebab kerja dalam bidang production, of course I need this sunscreen lah, tak perlu melecehkan hidup I bila dah ada sunscreen yang boleh dibasih dengan air. Hehe..

         

Sunscreen Terbaik 2023

Cuba letakkan air ke atas sunscreen

Aloe Vera Sunscreen

Bertukar menjadi sekakan akan warna susu. Yes, terbukti untuk menghilangkan sunscreen ni, just basuh dengan air. Mudah untuk dicuci 😃

Sunscreen untuk Semua Jenis Kulit

Disebabkan sunscreen ni mengandungi aloe vera sunscreen, so ingredients kat dalamnya so ianya adalah bagus untuk kesihatan kulit, anti inflammation Dan melembabkan kulit 👍 Oh ya, Kalau ada sesiapa mempunyai kulit sensitif, boleh try jugak sunscreen ni tau!

Haaa, nampak tak.. Sunscreen ni untuk kulit berminyak boleh, kulit kering pun boleh, atau kulit kombinasi pun boleh!! Senang cakap, sunscreen ini merupakan sunscreen untuk semua Jenis kulit. Masa Nona guna ni, ia pun rasa cool tanpa naik merah merah atau merengsa. Wow, lagi best!

Sunscreen

Tekstur yang Ringan

Aloe Vera Sunscreen Hansaegee Nature

Memiliki tekstur yang ringan. Bila teksturnya ringan, ianya tidak akan menyumbatkan liang pori jadi ini menjadikan kulit lebih sihat. Nona suka lah sunscreen yang tidak menyumbat liang pori plus muka pun terasa lapang Dan selesa sewaktu menggunakannya . So lebih senang sebab tiada lagi masalah dengan pori terbuka. Tahu tak kalau liang pori terbuka sampai besar, inilah punca kulit berminyak!! Aduh, pening!

Sunscreen Cepat Meresap

Hansaegee Nature

Sekiranya nak dipakai as make up base pun takda masalah. Senang sangat untuk diblend dan cepat meresap ke dalam kulit. Lagi lagi aku ni kena bersiap cepat pergi kerja sebab takut jalan jammed, then sapu je sunscreen aloe vera ni... Nice one, sangat menjimatkan masa aku untuk bersiap, kadang kadang dalam kereta terus tepek sunscreen 😂 Dap, dap... auto kulit muka terlindung daripada sinaran matahari serta habuk selepas tepek sunscreen ni! Ya, to me, inilah sunscreen yang bagus! Bagus for skin.


No Harmful Ingredients

Ya, Aloe Vera Hansaegee Nature Sunscreen mengandungi bahan semulajadi yang bagus untuk kulit muka seperti Aloe Barbadensis Leaf Juice, Centella Asiatica Extract dan Orchid Extract. Ia juga mempunyai perlindungan SPF50 PA+++ yang dapat menjaga kulit daripada sinaran matahari yang terlalu kuat. Lebih meyakinkan bila ianya bebas paraben, alcohol, silicon, sulfate, dan allergen.

Sunscreen

Hybrid Sunscreen

Apa itu hybrid sunscreen?

Hybrid sunscreen is a combination of both chemical sunscreen and physical sunscreen compounds.

Bagus bila kedua duanya bergabung kerana gabungkan semua kebaikan Dari kedua Dua jenis sunscreen, Dan balance semua keburukannya. Kelihatan ia jauh lebih baik daripada physical sunscreen saja atau chemical sunscreen sahaja.

So now, sunscreen ni menggunakan aloe vera sebagai bahan utama. Ketahuilah bahawa aloe vera jugak one of sejenis hybrid sunscreen ya!

Twist lock

Twist lock macamni nie, tak mudah tertumpah isinya~

👍 Ini one of benda yang aku suka pada sesuatu skincare packaging. Dan saiznya yang kecik, Mudah untuk dibawa kemana mana sentiasa 😃

Hansaegee Nature

Sunscreen Terbaik Hansaegee Nature

Puas hati dengan kelebihan Hansaegee Nature Aloe Vera Sunscreen ni 😍 Korang dah pernah try belum? Hehe..Tak sia-sia guna, good for skin.

Untuk info lebih lanjut, boleh layari:

Website: https://hansaegee.com/

IG page: https://www.instagram.com/hansaegeenature/

FB page: https://www.facebook.com/HansaegeeNature

Youtube page: https://www.youtube.com/c/HansaegeeNatureMalaysia


Post a Comment

0 Comments