Enjoy Main FREE Food and Cooking Game Online dan Baca Info Berat Badan di 'Culinary Schools Game'

Enjoy Main FREE Food and Cooking Game Online dan Baca Info Berat Badan di 'Culinary Schools Game'

Enjoy Main FREE Food and Cooking Game Online dan Baca Info Berat Badan di 'Culinary Schools Game' || Hai korangg! Tengah buat apa tu sambil membaca blog Nona?? Harini Nona nak share satu tempat boleh main FREE game online wooo!  Ya, PERCUMA aje! 

Okaylah, holiday pun nak dekat, maybe ada yang plan tak kemana mana sebab risau bersesak sesak atau ada masa free nak bagi anak anak main game nanti time bercuti, bolehlah main game yang menarik kat Culinary School ni! Sesuai untuk kanak kanak. Tapi yang dewasa nak melatih otak pun bolehhh jugak. 

Bukan setakat game, kalau nak check kalori badan, dan cari info berkaitan diet pemakanan or cara cara sihat pun ada disertakan sekali ye.

 

FREE GAME

Culinary School game untuk bermain sambil belajar

Yes, ada banyak gila game yang comel, simple dan mencabar untuk melatih otak dan emosi pemainnya...Kanak kanak akan dibawa mengetahui apa yang ada dalam aktiviti berkaitan kulinari, memasak, served, mengenali beberapa foods yang sihat or instant food dan betapa mencabarnya kegiatan kulinari nih. Bunyi, warna, dan animasi yang digunakan pun sangat menarik perhatian untuk teruss bermain game kat dalamni.

Selain itu, hal hal berkaitan kalori makanan, dan tips diet pun dorang bagi tau ...Hehe.. Nice kan! Confirm tak bosan oi.. Belek aje benda benda dalamni.. 

Nona pun layan beberapa games. Tak heavy mana tapi kena banyak bertenang dan fokus... Ikut suka masing masing nak game yang agak heavy atau santai santai aje.. 

Jom tengok game apa Nona dah try...Kalah dan menang, belakang cerita...HAHAHAHA.. Sebab dah lama tak main game.. Syok jugak sebenarnya..Ada benda baru yang baru diketahui dan dipelajari..

1. Memory Watch

Dah lama tak main game seperti ini weh! Dulu masa kecik memang suka main game camni. Nak uji diri sendiri ingat ke tak... Dengan nak kejor masa lagik. Fuh mencabar dan mengimbau kenangan lalu lahh! 

Online game
Nanti dia tunjuk dulu gambar camtu, bagi nampak dan ingat semua..Zaman dulu takda terfikir nak screenshot..Hahaa..Tapi kena jujurlah main game ni ok

Memory

Pastu dikotak kotakkan camni ha.... Klik kotak tu, tengok gambar mana yang ngam. Kalau tak sama, dia tutup semula kotak tersebut. Memang kena fokus dan beringat gituh!

2. Fitness Food Run

Perghhh.. Game ni agak challenging and fun! Dah namanya run, memang laju kartun tu lari untuk makan. Sambil makan, kena lompat dan pilih makanan yang healthy...Sihat sihat aje.. Jika termakan fast food, habislah kartun tu jadi gemuk sekejap tapi lepastu nanti kurus semula.. HAHAHA

Dua cabaran sebab kena lompat melangkah certain kawasan sambil laju berlari dan pilih healthy food only... Err! Berdebar jantung i, asyik kalah aje! Lol.

Larian

Kalau nak try, klik sini:

3. Merge Cakes

Comel je game ni, boleh tahu beberapa nama resepi jugak bila main game ni... Bila kita tap gambar yang sama, dia akan jadi satu resepi baru tau.. Haha.. 

Tidak seperti macam game pertama yang Nona cerita di atas, ianya takkan tutup semula gambar tu...Just kena tengok mana gambar yang sama and suai padan. Budak budak mesti suka! Hehe...

Online game

Nak try game Merge Cakes, try ke SINI


4. Guess the Food

Game ni, taklah berdebar sangat cuma kena kenal dan tahu nama benda alah yang dikeluarkan tu, confirm boleh teka semua gambar.

Free Online Games


Nak ajak anak teka? Ayuh SINI

Ada lagi game yang best macam list kat bawah ni... Yang adventure, cute cute, atau menguji minda?



5. Workout Calculator

Wow! Selain daripada bermain game di 'culinary schools' ni, ada jugak pasal healthy lifestyle. Dekat sini nanti kita masukkan info berat dan sebagainya.. Nanti keluarlah macam macam data pasal kalori dan info tentang healthiness... Exercise apa yang ok...

Yaaaa...hm..sesuai nau untuk seorang Nona yang sedang kenaikan badan ni! Kemain tau! 

Workout


Ke SINI kalau nak try

Tapi hati hati lah sebab time main game, tiba tiba perut jadi lapar dan teringin makanan yang dipamerkan tuh! Hahaha..Sedap sedap pulak tengok lagi lagi kalau bagi gambar real....Hahahhaa

Berminat nak belek belek jugak apa yang awesome dalamtu, nah Nona share, terjah terus ok!  https://www.culinaryschools.org/







Post a Comment

13 Comments

  1. Wahh, ni fikir makan ke nak diet ni? betul2 cuci mata.

    ReplyDelete
  2. Boleh asal minda berfikir ni. Menarik jugak gamenya.

    ReplyDelete
  3. Saya kalau bab makan dan main , orang tak jemput pun saya datang.

    ReplyDelete
  4. Byk choice game dia niii... Game yg tak peningkan kepala hahahaha

    ReplyDelete
  5. Your article provide the best and easy way to learn and entertain kids from these online games.
    Visit Here https://actionairduct.net/ for Air Duct Cleaning Denver to get more details about us.

    ReplyDelete
  6. Seronok tu. Saya mmg suka game2 mcm ni 😆

    ReplyDelete
  7. game gini boleh buat tenang fikiran kan

    ReplyDelete
  8. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  9. Banyak jugak game best boleh main dekat sini

    ReplyDelete
  10. Orang dewasa boleh main juga.

    ReplyDelete

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging .