Minda Teruji dengan FREE Online Game Solitaire dan Word Search!

Minda Teruji dengan FREE Online Game Solitaire dan Word Search!

Minda Teruji dengan FREE Online Game Solitaire dan Word Search!  || Pernah dengar pasal Solitaire game? Of course lah, kan. Dari zaman aku baru lahir, dah wujud pun game solitaire aka daun terup ni. Game daun terup yang menguji minda dan emosi! 

Nona tak reti sangat main permainan Solitaire ni. Kalau dulu, selalunya try main game tembak tembak dalam kapal je. Tapi pernah nampak kawan dan abah Nona main permainan daun terup ni kat komputer dedulu. Ya, dulu belum ada laptop, setakat komputer PC yang besar tu. Dah cukup menarik lah time tu ada game ni.. Hehe~ 

So baru-baru ni Nona terjumpa satu lagi website yang menyediakan pelbagai jenis game online yang menguji minda but at the same time, fun! FREE, tak payah bayar apa apa. Mainlah sampai puas, berulang kali sampai menang! Kikiki... Yang penting, internet kena ada 😁

Game utamanya haruslah game Solitaire. Banyak jenis game Solitaire yang ada iaitu: Classic, Klondike, Spider, FreeCell, Pyramid, Tripeaks, dan Golf. Haaa, mana satu berkenan di hati, silakan cuba. 

Setiap game yang wujud ni pasti ada perbezaannya, konsep je hampir sama. Korang boleh tengok cara permainan dalam setiap game, dan boleh tahu cabarannya macam mana. There are some differences between all the types of Solitaire games.


Solitaire

Solitaire

Kena tahu basic permainan Solitaire sebelum start permainan ya. 

Penguin

I think this is cute one, Penguin Solitaire! 

Selain daripada Solitaire, ada jugak game lain yang menarik seperti game Card, Mahjong, Hidden Object, Match 3, Logic Puzzles, dan Word. Yes, Nona dah try hampir kesemua game dalamni. Dalam setiap game tu, ada banyak lagi cabang lain rupanya. Kalau tak berapa faham cara permainan pulak, boleh refer kat ' How To Play' yang disediakan ya. 

Jom tengok, beberapa game yang ada dalam website Solitaire yang mak bapak atau anak anak boleh cuba bagi meluangkan masa yang ada dan menguji minda masing masing 👍 Tahap kesusahan atau kesenangan tu dah disediakan. Pilihlah mengikut suka hatimu.. Huhu.. 


Card

CARD

List game yang ada dalam page game Card:

  • BLACKJACK
  • CRAZY EIGHTS
  • EUCHRE
  • GIN RUMMY
  • HEARTS
  • SPITE & MALICE


Princess

HIDDEN OBJECT

Dah beberapa kali main cari cari gambar tersorok, masa habis pun aku masih tak dapat selesaikan game. Hahaa! Maybe sebab tak guna mouse yang laju tu... setakat kat laptop punya ni je.. Nanti dalamtu ada beberapa tempat lain yang boleh kita pilih untuk cari barang tersorok antaranya ialah Castle, China, Circus, Garden, Hotel, Kitchen, Pirate, dan Princess.

I try 'Hidden Princess Hidden Objects' sebab comel. Haha, bab princess ni memang favourite i! Bagus sebab ia melatih mata agar cekap dan tajam mencari benda tersembunyi dalam masa yang secepatnya. Pantas dan tangkas gituh!  Try 'Hidden Princess'

NEXT! 

Match 3

MATCH 3

Ini kena find out tiga bentuk yang sama warna atau lebih, nanti dia 'pop' hilang, datang lagi bentuk dan warna lain lepastu. Macam Candy Crush lah you, ada masanya dapat point tinggi bila empat atau lebih warna yang sama bertemu, this one i suka, boleh terleka.. Nampak senang tapi kalau sampai tahap susah, pening gak nak plan warna warna tu nanti.. Haha.. Boleh try Play Candy House Match 3

NEXT! 

Letter Scramble

 'WORD'

Dalam game 'WORD', ada banyak game lain yang berkaitan di dalamnya 🤩 This is one of my favourite when i am in boring mood. Boleh learn something new, especially word in English yang Nona tak selalu dengar dan guna. Kena ada dictionary jugak untuk fahamkan bebetul. Kiranya bagi fluent English language jugak ler. Rasanya.. kacang je bagi yang dah fluent English. 

Dalam game ni, ada banyak game dalamnya seperti Crossword, Word Search, Letter Logic, Letter Scramble (gambar di atas caption 'Word'), dan Wordoku.  

Macam Letter Scramble tu, dia campak huruf bebanyak one by one, pastu kita try cari word apa yang boleh untuk muat dalam kotak tu. Tak kisah apa pun janji mengena. Pergh.. ini memerlukan kekreatifan otak kita dan dalam masa yang sama memang kena tahu serba sedikit word English. Nanti kira la kotak tu, cukup tak dengan word yang kita nak buat tuh.. Huhu.. 



Word Search

Always being my favourite. From books till using computer, i love this game so much! 🤩 Menguji kepantasan otak dan mata kita untuk mencari perkataan yang perlu

Free Online Game

Lamanya masa Nona ambil nak siapkan game nih! Hahahaa... Ada few games yang akan keluarkan markah kita dalam kalangan satu dunia yang bermain game tersebut tau. 

Direct to 'Word Search'


Free game

Setiap game dalamni, ada instruction macam mana nak bermain sesuatu permainan tersebut. So kena fahamkan dan test sampai menang tau! 😁 Easy bila ada 'How To Play'. Taklah terkial kial what to do. Kan! 

Overall, aku suka website ni. Nanti bebila bosan atau stress atau blur nak buat apa, boleh stop benda lain, kejap dan try main game game dalam ni ha.... My favourite game is inside kan, haruslah aku masuk sini selalu.. 

Korang kalau ada yang nak join enjoy, fun and learn dalam permainan seperti di atas, boleh terjah 





Post a Comment

14 Comments

  1. Game Solitaire…terkenang zaman dulu2..hehe
    Akak ada main game juga, install Gardenscape. Seronok sebab ada teammate untuk saling tolong bagi life.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya, terkenang zaman dulu dulu kan... Ohhh, game kat garden, nampak menarikkk.. Ada team mate siap..Haha.. Thanks info ya..

      Delete
  2. Suka main hidden item dengan word search tu. Sangat menguji minda. Yang word tu ada game yang susah jugak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama ler.. saya suka dua tu.. Betul, yg word search tu pening jugak mainnya... ayooyoo...

      Delete
  3. Suka main hidden item dengan word search tu. Sangat menguji minda. Yang word tu ada game yang susah jugak.

    ReplyDelete
  4. dulu paling suka main solitare sebelum adanya game-game lain

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wow.. nice nyaaa.. haaa.. Saya kureng sikit.. huhu..

      Delete
  5. Saya dulu waktu kecil sering sekali bermain game ini, apalagi kalau tak ada koneksi internet tu bisa puas puas bermainnya hhe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wow.. Kan.. ni mmg favourite ramai orang wooo

      Delete
  6. dulu-dulu pernah main benda alah ini

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yaaa.. memori dedulu... try ler sekarang... huhu..

      Delete
  7. If you're a gamer looking to level up your gameplay with some expert assistance, look no further than https://boosthive.eu/d4 . The high quality of their services is a direct result of their commitment to excellence and the satisfaction of their clients. Boosthive has you covered whether you're trying to level up your character, complete difficult raids, or accomplish specific in-game objectives.

    ReplyDelete

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging .