Melihat Pokok Bunga Raya Berwarna Merah Jambu

Melihat Pokok Bunga Raya Merah Jambu || Ya, inilah salah satu perkara yang aku suka bila pulang ke kampung nenek di Batu Pahat. Melihat bunga bungaan dan embun di pagi hari. Cantik-cantik pokok bunga nenek aku. Hidup segar dan berwarna warni. Harini nak fokus kepada bunga raya atau juga dikenali sebagai hibiscus berwarna merah jambu lembut. 

Selain itu, bunga raya juga dikenali sebagai 'bunga sepatu' dan 'kembang sepatu'. Bukan 'Sepahtu'. HAHA.. Info from: Google.


Bunga Raya

Bunga raya ialah bunga kebangsaan. 
Cantik kan pokok bunga raya berwarna merah jambu ni?? Nona memang suka warna pink, sebabtu ler. Sejuk hati tengok bunga ni bersama sama embun seawal pagi. Korang pulak, suka bunga jenis apa??





Notahati : Meskipun sekadar rentas daerah  ke rumah nenek, tetap best percutian baru ni!


Post a Comment

6 Comments

  1. cantik betul, tekstur dia pun nampak lembut je

    ReplyDelete
  2. Bunga raya ni ada pelbagai warna dan jenisnya

    ReplyDelete
  3. Dapat balik kampung tu syiok tu..

    ReplyDelete
  4. Cantik warna merah jambu yang terang ni. Saya pernah nampak yang pudar sikit je.

    ReplyDelete

Thanks For Coming !
Please Leave Your Comment and Support Me Yeah!
Take Care Everyone ⭐