Salam Maulidurrasul Kepada Seluruh Umat Islam

 Salam Maulidurrasul Kepada Seluruh Umat Islam || Alhamdulillah, masih bernyawa walaupun dunia sedang dilanda wabak yang sangat merungsingkan otak..  Apa pun yang berlaku, jom sama sama kita sesama basahkan lidah dengan berselawat, tak kira di mana dan bila bila masa sahaja..Always.





"Sesungguhnya orang yang paling dekat denganku pada hari kiamat adalah orang yang paling banyak berselawat kepadaku"

{HR Al-Nasai & Ibnu Hibban}


Tahu tak, aku pernah terfikir masa zaman nak SPM, 

" Kenapalah aku tak duduk zaman Rasulullah, kenapa kena duduk zaman ni yang ada peperiksaan besor bagai?" 

Hahaha..kemain pemikiran..Tapi ini semua telah ditentukan oleh Allah..Kan. Siapa kita nak persoalkan macam macam pulak...Haish...


Dan...Berzikirlah....











Notahati : Jangan harini je lebihkan selawat...Sambil buat aktiviti macam macam dan di hari lain tu pun boleh berselawat walaupun bukan maulidurrasul...Selawat mendatangkan syafaat di akhirat kelak.. Ini peringatan penting untuk Nona ye..Huhu....


8 comments:

  1. Salam maulidurrasul nona. Selamat bercuti

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Maulidurrasul, ha ah, cuti.. tu sebab awal dah post entri nim. hahahaha

      Delete
  2. Salam Maulidur Rasul 1442H ...

    ReplyDelete
  3. Salam Maulidur Rasul. Jom selawat!

    Dan selamat bercuti Nona :)

    ReplyDelete
  4. Salam maulidur rasul!
    Baiklah, jom istiqamah selawat hari2 hehe

    ReplyDelete

Thanks For Coming !
Please Leave Your Comment and Support Me Yeah!
Take Care Everyone ⭐