Elakkan Berkata Begini....

Elakkan Berkata Begini.... || Hai. Alhamdulillah, masih bernyawa.. Jumpa lagi hari Jumaat yang barakah. Ok, just nak share satu petikan. Bos aku pernah pesan pasal ni.... Tapi aku tak pernah jumpa petikannya sebab tak cari pun. Sekarang dah terjumpa, i wanna share to you all.




Penggunaan kalau tu..jika dikenakan pada ayat seperti penyesalan...Seharusnya dielakkan....Aku sendiri pun selalu berkata, kalaulah Covid 19 tak muncul...Hm..Hm...

Ya Allah, ampuni aku.....



:: Haa..tengok balik penggunaan 'kalau' tu kat mana dan kearah mana ::










Notahati: Aku sendiri pun terlupa pasal ni, sentiasa terlajak je......Moga Allah bantu selalu..Amin




12 comments:

  1. mungkin ada hikmah di sebalik setiap musibah yg menimpa kita. mcm abam kie kena covid pd bln puasa lalu...

    ReplyDelete
  2. Pernah baca tentang 'kalau' ni. Terima kasih ingatkan sekali lagi.

    ReplyDelete
  3. adakala kekesalan tu timbul, tapi sebenarnya kalau kita buat, entah2 lagi menyesal kan

    ReplyDelete
  4. Betul, hati hati dengan perkataan kalau sebab boleh terpesong akidah. Nice sharing nona :)

    ReplyDelete
  5. Batul tu..tapi hati kita kadang2 terdetik kan..mesti akan terfikir dan terdetik cakap macam tu...thanks atas perkongsian

    ReplyDelete
  6. 'Kalau' tu menggambarkan 'penyesalan' atau 'tidak bersyukur'

    ReplyDelete

Thanks For Coming !
Please Leave Your Comment and Support Me Yeah!
Take Care Everyone ⭐