Pesan Alam: Rezeki Akan Datang Menghampir Waktu

Pesan Alam: Rezeki Akan Datang Menghampir Waktu || Aku terbaca dalam group Whats App, kukongsi ke sini.

Ia berbunyi seperti di bawah:

Kalau nak tangkap ayam,    *jangan kejar* nanti kita  penat dan ayam pun lari. Taburlah beras atau  makanan, nanti terkedek-kedek ayam datang. 


Begitulah Rezeki, 

Keluarkan lah sedekah, nanti *Rezeki akan datang menghampir tepat waktu.*


Kalau ingin *memelihara* kupu-kupu, 

Jangan tangkap *kupu-kupunya,*

pasti ia akan terbang. 


Tetapi *tanamlah* bunga​.  

Maka *kupu-kupu*

akan datang sendiri

dan *membentangkan* sayapnya yang *indah.*


Bahkan *bukan hanya* kupu-kupu yang datang, 

*tetapi kawanan* yang lain juga datang :

*lebah,*

*pepatung.*

*dan lainnya*, 

*juga akan datang*

menambah warna warni keindahan.​


Sama halnya dalam *kehidupan* di dunia ini.

​Ketika kita menginginkan​

*Kebahagiaan* dan *Keberuntungan,*


Tanamkan *kebaikan* demi *kebaikan,* *kejujuran* demi *kejujuran,*


*Maka kebahagiaan dan keberuntungan akan datang anugerah langsung dari Allah.* 

Selagi kita masih hidup,​

mari kita membangun *taman-taman bunga kita,*  


*BUNGA KEBAJIKAN     & BUNGA KEJUJURAN*


Jumpa di Facebook tentang Sedekah Subuh.
Gituh. Jemput try!


9 comments:

  1. kita baca... pastu speechless sebab kata kata itu indah..

    suka kongsi rezeki... insyallah rezeki dan pahala akan berlipat ganda

    ReplyDelete
    Replies
    1. InshaAllah, sesama kita mencuba ye... Huhu...

      Delete
  2. Menarik betul baca perumpaan tu Nona. Terima kasih kongsikan dan ingatkan. Memberilah, kerana memberi tu lebih baik daripada menerima :)
    semoga Allah luaskan rezeki kita dengan segala keberkatan. Aaaminn...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aaamiin ya Rabb... Kan.. saya pun suka bila kali pertama membacanya.. Hehe

      Delete
  3. Alhamdulllah
    Rezeki kita tak ada putus2nya

    ReplyDelete
  4. bagus ni.. penuh kebijaksanaan

    ReplyDelete
  5. Mendalam kata-kata. Betul. Jangan kejar sebenarnya tapi tabur punca rezeki untuk datang.

    ReplyDelete
  6. Terima kasih kongsikan dan ingatkan. so deep

    ReplyDelete

Thanks For Coming !
Please Leave Your Comment and Support Me Yeah!
Take Care Everyone ⭐