Senarai Pantun Nasihat Melayu

Senarai Pantun Nasihat Melayu || Harini saja nak share senarai pantun nasihat yang sememangnya berguna. Zaman sekolah dulu aku suka dengar dan baca pantun. Tapi kalau mendalam sangat, susah jugak nak faham. Haha.. Tapi kamus dewan tu sentiasa standby kalau tak faham beberapa perkataan..

Jom baca, pantun yang mudah difahami









Baca dalam nada pantun. Maksud dan nasihat berguna untuk kehidupan seharian. Uhuk, rindu zaman sekolah dulu..Sekarang ni dah musim Covid, kesian ramai tak pergi sekolah..Mesti ada jugak yang ketinggalan serba sedikit..Kadang kadang tak fokus kalau belajar kat rumah...Perlu dipantau selalu....Kan..Hm..Kesian sangat...

Covid, please go away!


Post a Comment

3 Comments

  1. Tak ingat sudah pantan nasihat ni. Baguslah kembalikan zaman pantun lama lama ni.

    ReplyDelete
  2. best baca pantun pantun ni heheheh

    ReplyDelete

Thanks For Coming !
Please Leave Your Comment and Support Me Yeah!
Take Care Everyone ⭐