Nasihat Jumaat: Teruslah Bersahabat Sehingga Allah Berkata Waktunya Pulang

Nasihat Jumaat: Teruslah Bersahabat Sehingga Allah Berkata Waktunya Pulang ||  Salam 18 Muharam awak semua! Ini sedikit perkongsian Nona copy from group Whatsapp. Sikit sikit yang tak kena dengan keadaan Covid sekarang, Nona cut sesiap. Sedih tapi betullah tuuu ayatnya.

Best ayatnya tapi yang mana Nona highlight tu, bermakna Nona sukaaa lebih sikit ayat tu..Haha..

JOM BACA:

*Salam kesejahteraan sahabat ku sekalian*

 *TERUSLAH BERSAHABAT SEHINGGA ALLAH BERKATA WAKTUNYA PULANG*

Ketika ada kesempatan, bangunkanlah PERSAUDARAAN...


Mungkin lain waktu kita tidak akan bertemu lagi (secara online mahupun berhadapan)

Mungkin lain waktu kita sudah semakin susah untuk berjalan...


Umur itu seperti air batu, dipakai atau tidak, akan tetap mencair dan berakhir...

Begitu juga dengan umur kita. Digunakan atau tidak digunakan, umur kita akan tetap berkurang dan akhirnya Kita akan kembali ke hadrat ILLAHI...

Kita akan menjadi tua, sakit, dan meninggal. Jalani hidup ini dengan ceria, sabar dan santai...

Jangan suka nak menang sendiri,  sementara orang lain selalu salah...

Jangan buang sahabat cuma kerana tak sepakat...


Satu keburukan teman bukan berarti hilang sembilan kebaikannya...

Siapa tahu mereka nanti akan menjadi penolong kita di akhirat kelak.  Buanglah jauh jauh sifat egois dan iri hati...

Terimalah kekurangan dan kelebihan dari sahabat...

Bertemanlah dengan apa adanya, bukan karena ada apanya...


Nikmati semua waktu, senda dan tawa. Hargai semua perbezaan. Percayakan kemampuan teman kita...

Jaga perasaannya dan tutupi aibnya.  Bantu ketika dia jatuh, sediakan bahu ketika dia menangis...

Tepuk tangan dan gembira ketika dia sukses Dan sebutkan namanya dalam doa kita...

Bertemanlah dengan hati yang baik dan tulus. Ketika hatimu baik dan tulus maka percayalah, Allah juga akan selalu bersamamu...


*Teruskanlah bersahabat sampai Allah berkata waktunya pulang sudah tiba untuk Kita...*


Semoga bermanfaat...


Adik beli coklat Hersheys haritu. 
Test ngan aiskrim gitu.







Notakaki: Teringat seseorang yang aku sakitkan hatinya sebelum ni....Hmmmm

9 comments:

  1. InshaAllah, cuba berhubung. Terima kasih atas peringatan, sedap coklat hershey dengan aiskrim.

    ReplyDelete
  2. Beruntung dapat sahabat yang baik. Semoga persahabatan terus kekal. Terima kasih nona ingatkan kami semua.
    Tempting pulak tengok aiskrim letak syrup hershey tu

    ReplyDelete
  3. huu.. rindu kawan2 dh lama xjumpa.. sedih pulak baca..
    walaupon xjmpa tp tetap berhubung di alam maya..

    ReplyDelete
  4. Berkawan je dengan semua orang, biasalah manusia kan, tak ada yang sempurna. Mesti ada kurang dan lebih pada diri setiap manusia.

    ReplyDelete

Thanks For Coming !
Please Leave Your Comment and Support Me Yeah!
Take Care Everyone ⭐